Centrálnu evidenciu sťažností a petícií adresovaných orgánom samosprávy mestskej časti vedie Sekretariát starostu mestskej časti.
Postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb upravuje zákon č. 9/2010 o sťažnostiach v znení neskorších predpsiov.
Sťažnosť možno podať písomne, ústne do záznamu alebo v elektronickej podobe. Sťažnosť nemožno podať telefonicky.
Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné:
- proti komu smeruje,
- na aké nedostatky poukazuje,
- čoho sa sťažovateľ domáha a
- musí byť sťažovateľom podpísaná.
Podpísaním sťažnosti v elektronickej forme sa rozumie podpísanie sťažnosti platným zaručeným elektronickým podpisom sťažovateľa alebo do 5 pracovných dní od jej podania potvrdenie vlastnoručným podpisom sťažovateľa. V opačnom prípade sa sťažnosť v zmysle zákona o sťažnostiach odloží.