Určené sobášne dni „bez poplatku“
Prihlášku na slávnostné uvítanie dieťaťa do života nájdete v tlačivách matričného úradu
je vedená v zmysle zákona č. 154/1994 Z.z. o matrikách v znení neskorších predpisov.
VYBAVUJEME:
V rámci e-Govermentu verejnej správy pracujeme s centrálnym informačným systémom matrík – CISMA, t.j. občan si môže vybaviť duplikáty matričných dokladov z ktoréhokoľvek matričnému úradu u nás, alebo aj na inom matričnom úrade, než miestne príslušnom.
Čo potrebujete?
Preukázať sa platným občianskym preukazom a dokázať, že matričný doklad, ktorý požadujete, sa týka vás,resp. vašich najbližších príbuzných, prípadne splnomocnením osoby, ktorá vás požiadala o prevzatie matričného dokladu. Podpis na splnomocnení musí byť osvedčený.
Správny poplatok 5,00 € v hotovosti.
Čo potrebujete?
Preukázať sa platným občianskym preukazom, resp. pasom Slovenskej republiky. Predložiť originál, alebo notárom overenú fotokópiu cudzojazyčného matričného dokladu s úradným prekladom do slovenského jazyka, /v niektorých prípadoch zabezpečiť si apostillu/, prípadne viacjazyčným štandardným formulárom používaným výlučne v štátoch Európskej únie.
Správny poplatok 10,00 € v hotovosti.
Čo potrebujete?
Písomnú žiadosť, platný občiansky preukaz a matričný doklad (rodný alebo sobášny list).
Správny poplatok 5,00 € v hotovosti.
Čo potrebujete?
Písomnú žiadosť, platný občiansky preukaz, súdne rozhodnutie o rozvode manželstva s vyznačením právoplatnosti.
Vybavenie je bez poplatku.
Čo potrebujete?
V prípade rodičov, ktorí sú slobodní, stačí ak predložia platné občianske preukazy. Ak je matka dieťaťa rozvedená, musí predložiť aj súdne rozhodnutie, s vyznačením právoplatnosti, alebo ak je ovdovelá, úmrtný list.
Vybavenie je bez poplatku.
Manželstvo sa uzatvára na základe žiadosti o uzavretie manželstva, ktorú osobne podávajú obidvaja snúbenci. Termín o uzavretie manželstva si dohodnete na matričnom úrade.
Čo potrebujete?
Ak zomrie občan Slovenskej republiky, alebo aj cudzinec na území mestskej časti Bratislava–Podunajské Biskupice, úmrtný list vystavíme u nás na matričnom úrade. Nebohého občana SR odhlásime z trvalého pobytu v informačnom systéme REGOB, odovzdáme občiansky preukaz na príslušné policajne riaditeľstvo. Oznámenie o úmrtí zašleme na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, na Daňový úrad, do Sociálnej poisťovne a na Okresný súd podľa posledného trvalého pobytu nebohého, aby mohlo byť začaté dedičské konanie. Oznámenie o úmrtí cudzinca a jeho pas zasielame na príslušné veľvyslanectvo.
Čo potrebujete?
Listy o prehliadke mŕtveho, občiansky preukaz nebohého, meno, priezvisko a rodné číslo osoby, ktorá vybavuje pohreb.
Všetky potrebné tlačivá nájdete na konci našej informácie.
je vedená v zmysle zákona č.253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov.
VYBAVUJEME:
prihlasovanie k trvalému a prechodnému pobytu občanov Slovenskej republiky, ktorí chcú bývať v Mestskej časti Bratislava–Podunajské Biskupice.
Prihlásenie na pobyt vykonáme bez poplatku.
Za informáciu o pobyte a potvrdenie o pobyte vyberáme správny poplatok 5,00 €.
Prihlásenie na pobyt má iba evidenčný charakter.
Za členov rodiny môže hlásiť pobyt jeden z členov rodiny, ak deti nie sú plnoleté, alebo študujú formou denného štúdia.
Čo potrebujete?
Platný občiansky preukaz alebo potvrdenie o občianskom preukaze, rodný list dieťaťa / ak ide o dieťa mladšie ako 15 rokov /, ak je vydané, tak rozhodnutie súdu o úprave a povinnosti k maloletému dieťaťu, s vyznačením právoplatnosti, sobášny list a občiansky preukaz manžela / ak prihlásenie vybavuje jeden z manželov /, súhlas vlastníka a všetkých spoluvlastníkov. V prípade, ak vlastník nehnuteľnosti nemôže súhlas podpísať pred pracovníkom ohlasovne pobytu, predložíte písomný súhlas vlastníka s jeho osvedčeným podpisom.
Občan poskytne pracovníkovi, vykonávajúcemu prihlásenie, údaje o nehnuteľnosti – súpisné číslo, prípadne číslo listu vlastníctva, v prípade bytového domu aj číslo bytu. Povinnosťou občana už nie je predkladať list vlastníctva. Vlastníctvo si pracovník ohlasovne overuje cez portál www.oversi.gov.sk v súlade so zákonom proti byrokracii.
Tlačivá nie je potrebné vypĺňať vopred, všetky údaje zadávame do elektronického systému Centrálnej ohlasovne priamo pri prihlasovaní, na základe získaných údajov a dokladov občana.
Prihlásením na nový trvalý pobyt sa automaticky končí predošlý pobyt, hlásenie o tom zašleme na príslušnú ohlasovňu v mieste doterajšieho pobytu.
Na pobyt je možné sa prihlásiť aj elektronicky, prostredníctvom portálu www.slovensko.sk. Ak si želáte využívať elektronické služby, musíte byť držiteľom elektronického občianskeho preukazu, tzv. eID karty, pomocou ktorej si bezplatne môžete vytvoriť kvalifikovaný elektronický podpis / KEP /. Služba je v súčasnosti pripravená na použitie iba v prípade, že občan koná sám za seba a robí úkon nad nehnuteľnosťou, ktorej je vlastníkom alebo spoluvlastníkom – v tom prípade môže robiť právne úkony vo vzťahu k jeho spoluvlastníckemu podielu.
Poznámka
O vydanie občianskeho preukazu požiadate príslušné Okresné riaditeľstvo PZ Bratislava 2, so sídlom Ružinovská 1/B, Bratislava, prípadne klientské centrum Okresného úradu, so sídlom Bratislava, Tomášikova 46. Prvý občiansky preukaz je bez poplatku. Potvrdenie o pobyte nie je potrebné predkladať Okresnému riaditeľstvu PZ, lebo sme prepojení s informačným systémom registra obyvateľov Slovenskej republiky ONLINE.
je vedená v zmysle zákona č. 599/2001 Z.z. o osvedčovaní listín a podpisov na listinách okresnými úradmi a obcami v znení neskorších predpisov.
VYBAVUJEME:
Správny orgán môže zvýšiť poplatok až o 100%, ak si úkon vyžaduje zvýšenú náročnosť, urýchlené vybavenie alebo vykonanie tohto úkonu mimo úradnej miestnosti, zákon č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.
Čo potrebujete?
Platný občiansky preukaz a listinu.
Všetky potrebné tlačivá nájdete na stránke: TLAČIVÁ.